Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden van de stichting ‘Sinterklaas Gilde Assen’.
Overeenkomst inzake de vervaardiging van de aangeboden diensten.
Artikel 1: Toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden
1.1 Door verlening van een opdracht aan de ‘Sinterklaas Gilde Assen’ verklaart de opdrachtgever dat hij kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden van de ‘‘Sinterklaas Gilde Assen’ en dat hij met deze voorwaarden akkoord gaat.
1.2 Afwijken van de algemene voorwaarden is alleen dan mogelijk, wanneer die expliciet in een overeenkomst tussen de opdrachtgever en ‘Sinterklaas Gilde Assen’’ opgenomen wordt
1.3 Deze voorwaarden gelden voor ieder aanbod tussen ‘‘Sinterklaas Gilde Assen’ en een opdrachtgever waarop ‘Sinterklaas Gilde Assen’ deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Artikel 2: Uitvoering dienst door ‘Sinterklaas Gilde Assen’’
2.1 Nadat de offerte of prijsopgave is ontvangen door de opdrachtgever, dient de opdrachtgever hierop akkoord te geven via e-mail. Hierbij gaat de opdrachtgever akkoord met de algemene voorwaarden en zal ‘Sinterklaas Gilde Assen’ de dienst gaan uitvoeren.
Artikel 3: Medewerking van de opdrachtgever
3.1 Volledige medewerking door de opdrachtgever aan de uitvoering van de dienst is noodzakelijk om tot het gewenste eindresultaat te komen binnen de gestelde uitvoeringstermijn. De opdrachtgever verstrekt aan ‘Sinterklaas Gilde Assen’ binnen de verzochte termijn alle noodzakelijke informatie, locatie gegevens en andere zaken als daarover overeenstemming is bereikt.
3.2 Indien opdrachtgever akkoord heeft gegeven kan de dienst 4 weken voor de afgesproken speeldatum kosteloos worden geannuleerd. Mocht de opdracht binnen de termijn van 2 weken voor de speeldatum geannuleerd worden zal het volledige offerte bedrag in rekening worden gebracht.
Artikel 4: Prijs, betaling, zekerheidstelling, iDeal
4.1 Alle prijzen worden vermeld zonder BTW bedragen. Dit vanwege het feit dat de stichting geen belastingplicht heeft.
4.2 Alle facturen zullen door de zakelijke opdrachtgever worden betaald overeenkomstig de op de factuur vermelde betalingstermijn. De betalingstermijn van ‘Sinterklaas Gilde Assen’ zal standaard zijn 14 dagen, tenzij anders is aangegeven.
4.3 Opdrachten in de privésfeer (huisbezoeken) dienen vooraf (per bank) of direct na het einde van het huisbezoek (contant) te worden betaald, tenzij anders is overeengekomen.
4.4 Indien de opdrachtgever de verschuldigde bedragen niet binnen overeengekomen termijn betaald, zal dit gecommuniceerd worden naar de opdrachtgever. Bij het niet tijdig betalen gelden de volgende termijnen en kosten:
- 1 Eerste herinnering: 7 dagen na het standaard betalingstermijn, geen extra kosten
- 2 Tweede herinnering: 7 dagen na de eerste herinnering, 25 euro administratie kosten en wettelijk verplichte rente van 8,05 % (zakelijke opdrachtgevers), 2,00 % (particuliere opdrachtgevers)
- 3 Derde en laatste herinnering: incasso kosten en wettelijk verplichte rente
4.5 Indien de opdrachtgever, nadat er een akkoord van de overeenkomst is aangegaan, en voor of tijdens de productie met andere uitgebreidere opdrachten komt voor het vervaardigen van bijv. een uitgebreidere dienst, zullen de kosten voor opdrachtgever zijn. De opdrachtgever ontvangt hiervan dan een extra factuur.
4.6 De opdrachtgever ontvang zijn factuur digitaal in de mail. Desgewenst kan dit ook per brief.
Artikel 5: Beeldmateriaal
5.1 Er kunnen foto’s en video’s gemaakt worden op de afgesproken speeldatum. Dit beeldmateriaal kan worden gebruikt voor de website en social media van de ‘Sinterklaas Gilde Assen’.
5.2 Voordat er foto’s en video’s worden gemaakt wordt hier altijd over gecommuniceerd met de opdrachtgever. Wegens de privacywetgeving in Nederland dient de opdrachtgever akkoord te gaan met het maken en publiceren van het beeldmateriaal. Dit zal vermeld worden op de offerte. Mocht de opdrachtgever akkoord gaan met de offerte dan gaat hij tevens akkoord met het maken en publiceren van het beeldmateriaal wat gemaakt wordt door ‘Sinterklaas Gilde Assen’. Tenzij anders is overeengekomen.
Artikel 6: De stichting, Elk kind een sint & de vrijwilligers
6.1 De ‘Stichting Sinterklaas Gilde Assen’ heeft als doel onder de naam “elk kind een Sint” Sinterklaasvieringen te organiseren voor gezinnen die van of onder het sociaal minimum moeten rondkomen en zelf dus geen financiële middelen hebben voor een sinterklaasviering.
6.2 ‘Sinterklaas Gilde Assen’ zullen diverse activiteiten organiseren voor deze gezinnen, zoals o.a. Schoencadeautjes actie, Sinterklaasfeestmiddag voor de kinderen, en de viering van pakjesavond. Hiervoor zal de ‘Sinterklaas Gilde Assen’ ook samenwerken met andere partners die actief zijn in de armoedebestrijding.
6.3 Alle binnengekomen vergoedingen van opdrachten zullen geheel gaan naar de bedrijfsvoering en naar de acties van de ‘Sinterklaas Gilde Assen’ t.b.v. “Elk kind een Sint” Alle medewerkers (bestuursleden, Crew, acteurs e.d.) van de ‘Sinterklaas Gilde Assen’ zijn vrijwilligers en zullen geen financiële vergoeding krijgen voor hun inzet. Uitgezonderd zijn de gemaakte kosten b.v. reiskosten.
6.4 Alle vrijwilligers van ‘Sinterklaas Gilde Assen’ zullen tijdens het uitvoeren van activiteiten nuchter zijn. Dit wil zeggen dat onze vrijwilligers niet onder invloed zijn van alcohol en/of drugs.
Artikel 7: activiteiten/opdrachten
7.1 Vanuit uw organisatie/familie dient er minimaal één contactpersoon (telefonisch) bekend te zijn bij ‘Sinterklaas Gilde Assen’
7.2 Er dient rekening mee gehouden te worden dat er een marge van 15 minuten kan plaatsvinden op de afgesproken tijd. Wij zullen de afgesproken tijdsduur in zijn geheel volmaken.
7.3 Tijdens ons bezoek stellen wij het op prijs dat: er niet gerookt wordt in de ruimte waar wij aanwezig zijn. Indien dit wel het geval is kunnen wij besluiten om vroegtijdig te vertrekken, zonder teruggave van de prijsafspraak.
7.4 Tevens ook het verzoek dat huisdieren bedoelende honden, katten, konijnen, cavia’s in hun hok of in een andere ruimte verblijven.
7.5 Onze vrijwilligers zijn verzekerd voor de schade die zij eventueel kunnen veroorzaken. Mocht er schade vanuit uw kant worden veroorzaakt dan zullen wij dit op de desbetreffende persoon dan wel organisatie verhalen.
7.6 Allergieën, Mochten er personen zijn die een vorm van Allergie hebben zoals b.v. gluten allergie dan dient dit van tevoren worden aangegeven, zodat wij hierop kunnen inspelen en voor de desbetreffende persoon een alternatief strooigoed kunnen meebrengen.
7.7 Voor kinderen tot 1,5 jaar kunnen wij Lange vingers meenemen i.p.v. strooigoed. Indien dit wordt gewenst.
7.8 Graag ontvangen wij ruim voor het geplande huis/school bezoek (minimaal 7 dagen) de informatie van de desbetreffende aanwezigen.
Informatie voor het grote boek van Sinterklaas dient te bestaan uit:
* Namen kind(eren) en andere aanwezigen
* Leeftijd van de kinderen
* Een aantal belangrijke hobby’s of interesses
Dit kunt u aangeven via een e-mail
7.9 Bij ons is het de gewoonte dat de pieten bij binnenkomst strooien met strooigoed. Indien u niet wenst dat er gestrooid wordt, dit graag vroegtijdig aan te geven.
7.10 U bent zelf verantwoordelijk voor de cadeaus, (mits er anders is afgesproken). Graag ontvangen wij voor het geplande bezoek de locatie waar de pieten de cadeaus kunnen vinden, zodat zij die mee naar binnen kunnen nemen.
volgt……